خانه » مهارت نوشتاری » انشا درباره دغدغه های یک دانش آموز

انشا درباره دغدغه های یک دانش آموز

انشای دانش آموزی درباره دغدغه های یک دانش آموز

انشا درباره دغدغه های یک دانش آموز

انشا با موضوع دغدغه های یک دانش آموز به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا دغدغه های یک دانش آموز

اکثر بزرگسالان گمان می‌کنند که دانش آموزان دغدغه‌ای ندارند، اما این‌گونه نیست. هر دانش آموز با توجه به سن و سال خود و مدرسه‌ای که در آن درس می‌خواند، دغدغه‌های متفاوتی دارد. البته باید به این مسئله اشاره کرد که برخی از این درگیری‌های ذهنی میان دانش آموزان مشترک هستند.

یکی از مسائلی که فکر دانش آموز را به خود مشغول می‌کند، درس خواندن است. نحوه صحیح درس خواندن و یاد گرفتن مسائل کتاب برای دانش آموزانی که در سطح متوسط قرار دارند، به یک مسئله مهم تبدیل شده است. آن‌ها نیاز دارند تا آموزش‌هایی در این رابطه بگیرند. در این صورت به جای آن که زمان آن‌ها صرف مطالعه شود، برای پیدا کردن راه‌حل‌هایی که جوابگو هم نیستند، صرف خواهد شد. دغدغه دیگر یک دانش آموز این است که مبادا نمره پایینی بگیرد. در این حالت مورد قضاوت معلم، خانواده و شاگرد زرنگ‌های مدرسه قرار می‌گیرد. این مسئله تاثیر منفی‌ای بر روحیه یک دانش آموز می‌گذارد و اگر معلم حواسش به این مسئله نباشد، او از کلاس اول احساسات منفی خود را به کلاس دوازدهم خواهد برد. با این شرایط لذت درس خواندن و علم‌آموزی در یک کودک یا نوجوان محصل از بین خواهد رفت.

دوست‌یابی در مدرسه برای برخی کار دشواری محسوب می‌شود. دانش آموزانی که تازه وارد مدرسه می‌شوند، ترس جدایی از والدین را دارند و در مواقعی مهارت پیدا کردن دوست را ندارند. برای این مشکل پیشنهادی که منطقی به نظر می‌رسد این است که در روزهای اول مدرسه روش‌هایی برای پیدا کردن دوست در مدرسه به دانش آموزان، یاد داده شوند. یکی دیگر از مهم‌ترین دغدغه‌های یک دانش آموز نوشتن مشق و انجام تکالیف روزانه است. اگر این امکان در مدرسه فراهم شود که دانش آموران بتوانند در مدرسه تکالیف خود را انجام دهند، زمان پس از مدرسه آن‌ها صرف مهارت آموزی مانند رفتن به کلاس زبان می‌شود.

انشا درباره دانش آموز موفق و نمونه

انشا اختصاصی _ نویسنده: حدیثه قاسمی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *