خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد اگر روزی محبت نباشد

انشا در مورد اگر روزی محبت نباشد

انشای دانش آموزی درباره اگر روزی محبت نباشد

انشا در مورد اگر روزی محبت نباشد

انشا با موضوع اگر روزی محبت نباشد به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا اگر روزی محبت نباشد

خداوند متعال همه انسان‌ها را مهربان آفریده است. هر فرد در طول زندگی خود تصمیم می‌گیرد که فرد مهربانی باقی بماند یا کارهای ناشایست انجام دهد. محبت در زندگی همه افراد بسیار مهم و ضروری است. نبود آن می‌تواند مشکلاتی را در کل جهان به وجود بیاورد. فرض کنید که یک فرزند، تازه به دنیا آمده است. او توانایی صحبت کردن و برطرف کردن نیازهای اولیه خود مانند غذا خوردن را ندارد. اگر مادر آن نوزاد محبتی در دل نداشته باشد، زمانی که کودک شب‌هنگام از خواب بیدار شود و شروع به گریه کند، مادر از خواب ناز بیدار نخواهد شد. او راحتی و آسایش خود را به غذا دادن به یک طفل، ترجیح می‌دهد. این تصمیم عواقب بدی خواهد داشت. ممکن است کودک تا صبح دوام نیاورد و از دنیا برود.

پیرزنی که با وجود فرتوت بودن از خانه بیرون می‌رود تا خرید روزانه خود را انجام دهد، نیاز به محبت فرزندانش دارد. او سال‌ها تلاش کرده تا آب در دل آن‌ها‌ تکان نخورد و به خوبی رشد کنند و بزرگ شوند. در زمان پیری مادر، فرزندان باید دست او را بگیرند و یاریش دهند. اگر محبتی در وجود فرزندان نباشد، آن‌ها مادر خود را رها کرده و او را به حال خودش می‌گذارند.

محبت، انسان‌ها را به یکدیگر پیوند می‌دهد. انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستند و به تعامل و ارتباط با یکدیگر نیازمندند. زمانی که در این‌ جامعه وسیع محبت از بین برود، دشمنی و حسادت افزایش پیدا می‌کند. خیرخواهی و کمک به دیگران از بین می‌رود. هر فرد تنها به حال خود فکر می‌کند و دیگران را از بین می‌برد. محبت یک ویژگی مثبت است که لازم است همه انسان‌ها آن را در دل داشته باشند. در این صورت آن‌ها رفتار شرافتمندانه‌ای با هم‌نوعان خود و با دیگر جانداران کره زمین خواهند داشت. محبت رزق و روزی افراد را افزایش می‌دهد و شادمانی آن‌ها را چند برابر می‌کند.

انشا عشق و نفرت

انشا اختصاصی _ نویسنده: حدیثه قاسمی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *