خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد سفر به جزیره قشم

انشا در مورد سفر به جزیره قشم

انشای دانش آموزی درباره سفر به جزیره قشم

انشا در مورد سفر به جزیره قشم

انشا با موضوع سفر به جزیره قشم به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا سفر به جزیره قشم

خورشید صبحگاهی، پرتوهای طلایی خود را بر پهنه‌ی نیلگون خلیج فارس می‌پاشید و نسیم خنک، نوید یک روز دل‌انگیز را به مسافران سرزمین عجایب یعنی جزیره قشم، می‌داد. گویی نقاش چیره دست، با قلم‌موی ظریف خود، نقش و نگاری زیبا بر بوم نقاشی طبیعت کشیده بود. از دور، گنبد نمکی قشم، همچون نگینی درخشان بر فراز جزیره خودنمایی می‌کرد. شور و هیجان در دل و جانمان موج می‌زد و اشتیاق دیدار از این سرزمین بکر، گام‌هایمان را تندتر می‌کرد.

قدم به حریم قشم که گذاشتیم، گویی وارد دنیایی دیگر شدیم. سواحل شنی سفید و مرجانی، همچون فرش‌های لطیف زیر پاهایمان را نوازش می‌کردند و امواج نیلگون خلیج فارس، نغمه‌های آرامش‌بخش را در گوشمان زمزمه می‌نمودند. درختان سر به فلک کشیده جنگل‌های حرا، همچون نگهبانان آن منطقه بودند. ریشه‌های آن‌ها در اعماق آب و سرشان در آسمان بود و قدرت و عظمت طبیعت را به رخ می‌کشیدند. غار نمکی قشم، معجزه‌ای از جنس نمک، با مجسمه‌های طبیعی و تونل‌های نورانی، سفری به اعماق زمین را برای ما رقم زد. گویی در معبدی از جنس نمک، روحمان صیقل می‌یافت و غبار غم و غصه از وجودمان رخت برمی‌بست. تاریخ و فرهنگ قشم، در هر گوشه از این جزیره خودنمایی می‌کرد.

قلعه پرتغالی‌ها، یادگار دوران‌های قبل، با معماری خاص و منحصر به فردش، حکایتی از روزگار گذشته را بازگو می‌کرد. بازار سنتی قشم، با غرفه‌های رنگارنگ و عطر ادویه و عود، ما را به سفری در زمان می‌برد. در این بازار، با صنایع دستی و سوغاتی‌های قشم آشنا شدیم و از دیدن ذوق و هنر مردمان این دیار لذت بردیم. آن‌چه بیش از همه شگفت‌زده‌مان کرد، گرمای وجود مردم قشم و مهمان‌نوازی آن‌ها بود. لبخندهای همیشگی و دلی مهربان، سفری خاطره‌انگیز را برای ما رقم زد. گفت‌وگو با اهالی قشم، شنیدن داستان‌های آن‌ها و آشنایی با آداب و رسومی که داشتند، از تجربیات فراموش‌نشدنی سفرمان به این جزیره بود. غروب خورشید در قشم، تابلویی تماشایی را پیش روی چشمانمان قرار داد. انگار خورشید با تابش نور طلایی خود، از ما خداحافظی می‌کرد و وعده دیدار دوباره را در طلوعی دیگر می‌داد. سفر به جزیره قشم، سفری به دنیای ناشناخته‌ها بود، سفری به اعماق تاریخ و فرهنگ، سفری به سرزمین عجایب و سفری به قلب مهربان و صمیمی انسان‌ها.

انشا سفر به شمال

انشا اختصاصی _ نویسنده: حدیثه قاسمی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *