خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد سفر به سنندج

انشا در مورد سفر به سنندج

انشای دانش آموزی درباره سفر به سنندج

انشا در مورد سفر به سنندج

انشا با موضوع سفر به سنندج به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا سفر به سنندج

صبح زود که از خواب بیدار شدیم، هیجان و شور و شوق سفر به سرزمین افسانه‌ها، دیار کردستان و پایتخت آن، سنندج، در وجودمان موج می‌زد. چمدان‌هایمان را که پر از شور و اشتیاق بود برداشتیم و راهی شدیم. مسیر سفر پر از زیبایی‌های منحصر به فرد بود. دشت‌های سرسبز، کوه‌های سر به فلک کشیده و روستاهای پلکانی، هر کدام قصه‌ای برای گفتن داشتند. گویی هر قدمی که برمی‌داشتیم، به دنیایی جدید وارد می‌شدیم. بالاخره به سنندج رسیدیم.

شهری که با معماری سنتی و مردمی خونگرم، ما را به آغوش خود گرفت. گشت و گذار در بازار سنتی، پر از رنگ و عطر ادویه بود. صنایع دستی، حس و حالی وصف ناشدنی‌ای داشت. در عمارت‌های کهن، غرق در تاریخ شدیم و شکوه و عظمت گذشته را به نظاره نشستیم. طبیعت بکر و بی‌نظیر کردستان، روح‌های ما را نوازش می‌کرد. قدم زدن در پارک آبیدر و تماشای غروب آفتاب از فراز کوه، خاطراتی فراموش‌نشدنی‌ای در ذهنمان ساخت.

سفر به سنندج بدون چشیدن غذاهای محلی، سفری ناقص بود. طعم بی‌نظیر آش دوغ، کوفته شوروا و خورش ریواس، ما را به وجد آورد و خاطراتی خوش از سفر به این سرزمین در ذهنمان باقی گذاشت. مردم کردستان با مهمان‌نوازی و صمیمیت خود، به ما گرمی بخشیدند. گویی در خانه خود بودیم. گپ و گفت با آن‌ها و شنیدن داستان‌هایشان، اطلاعات بسیاری از فرهنگ و رسوم غنی این سرزمین به ما آموخت. سفر به سنندج، سفری به یادماندنی بود.

سفری پر از زیبایی، تاریخ، فرهنگ و مهمان‌نوازی. سفری که ما را به دنیایی جدید برد و خاطرات خوشی را در قلبمان به یادگار گذاشت. اما این سفر فقط پایانی از یک آغاز بود. کردستان با تمام زیبایی‌ها و شگفتی‌هایش، ما را مجذوب خود کرده بود و ما می‌دانستیم که دیر یا زود دوباره به این دیار باز خواهیم گشت.

موضوعات انشای دانش آموزی

انشا اختصاصی _ نویسنده: حدیثه قاسمی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *