خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد کار بیهوده انجام دادن

انشا در مورد کار بیهوده انجام دادن

انشا دانش آموزی درباره کار بیهوده انجام دادن

انشا در مورد کار بیهوده انجام دادن

انشا با موضوع کار بیهوده انجان دادم به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا کار بیهوده انجام دادن

معلم موضوع انشا را بر روی تخته نوشت. در همان لحظه زنگ به صدا درآمد و فرمان رفتن از مدرسه صادر شد. در مسیر خانه به این فکر می‌کردم که کار بیهوده چیست و چه معنایی دارد؟ در افکار خود غرق شده بودم که چشمم به مغازه لباس‌فروشی آن‌طرف خیابان افتاد. با آن که سه ماه از فصل زمستان گذشته بود اما مغازه‌دار همچنان لباس‌های پشمی می‌فروخت. به یاد موضوع انشا افتادم. به نظر می‌رسید که فروش لباس زمستانی در فصل تابستان کار بیهوده‌ای است؛ زیرا کسی نیازی ندارد که به آن‌جا برود و خرید کند.

به خانه که رسیدم، ماجرا را برای مادرم تعریف کردم. او یک هاون به همراه لیوان آبی آورد. هاون را به دست من داد و نیمی از لیوان آب را درون آن ریخت. نمی‌دانستم که معنای این کار چیست. مادر به من گفت که آب را در هاون بکوبم. نمی‌دانستم آب در هاون کوبیدن چه معنایی دارد. این کار بی‌فایده‌تر از آن بود که فکر می‌کردم زیرا آب هیچ تغییری نمی‌کرد. با این روش مادر متوجه ‌کار بیهوده شدم. فرص کنید که یک دانش آموز امتحان میان‌ترم دارد. او به جای درس خواندن به آشپزخانه می‌رود و ظرف‌های تمیز داخل کابینت را دستمال می‌کشد. این کار او مزیتی به همراه ندارد و صرفا اتلاف وقت است.

کارهای بیهوده سودی به انسان نمی‌رسانند و تنها وقت و انرژی آن‌ها را تلف می‌کنند. زمانی که افراد برنامه‌ریزی دقیقی برای زندگی خود نداشته باشند، کارهایی انجام‌ می‌دهند که آن‌ها را از اهداف مهمشان دور می‌کنند. کار بیهوده انجام دادن در برخی از انسان‌ها به عادت تبدیل می‌شود. تحت این شرایط آن‌ها دیگر نمی‌توانند در زندگیشان سودمند باشند، بلکه در مواقعی وبال گردن دیگران نیز خواهند شد. هر کجا جلو ضرر گرفته شود، منفعت است. می‌توان با تغییر سبک زندگی و عادت‌های غلط، انجام کارهای بیهوده را کنار گذاشت و به انسان مفیدی تبدیل شد.

موضوعات پیشنهادی انشاهای دانش آموزی

انشا اختصاصی _ نویسنده: حدیثه قاسمی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *