خانه » آگهی رپورتاژ » تفاوت تبلت های اندرویدی و ویندوزی در چیست؟

تفاوت تبلت های اندرویدی و ویندوزی در چیست؟

راهنمای خرید تبلت های اندرویدی و ویندوزی

فروشگاه اینترنتی پیندو

در دنیای امروز، تبلت‌ها به ابزاری کارآمد برای کار، سرگرمی و آموزش تبدیل شده‌اند. با وجود تنوع برندها و مدل‌های موجود در بازار، انتخاب تبلت مناسب می‌تواند دشوار باشد. یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که باید بگیرید، انتخاب بین سیستم عامل اندروید و ویندوز است.

سایت‌های زیادی اقدام به خرید و فروش کالای دیجیتال مانند تبلت‌های اندرویدی و ویندوزی می‌کنند و عملا پیدا کردن فروشگاه‌های آنلاین دیگر مانند قدیم سخت نیست. اما چیزی که خرید این محصولات را سخت‌تر می‌کند، انتخاب بین محصولات اندرویدی و ویندوزی است. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی تفاوت‌های بین این دستگاه‌ها پرداخته و اطلاعات کاملی را در موردشان به شما ارائه دهیم.

چه تفاوت‌هایی بین تبلت‌های اندرویدی و ویندوزی وجود دارد؟

برای خرید تبلت اندرویدی و ویندوزی بهتر است که تفاوت بین آن‌ها را به صورت کامل بدانید. آگاهی داشتن از این نکات به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. ما سعی کردیم این محصولات را از مناظر مختلف مورد بررسی قرار دهیم تا درک بهتری را از آن‌ها به دست آورید:

  • با ورود به بازار یا گشتن در بین سایت‌های فروش، تفاوت قیمت تبلت ویندوز و اندروید را به خوبی حس خواهید کرد. محصولات اندرویدی معمولا ارزانتر از ویندوزی‌ها هستند. این موضوع را می‌توانیم به سخت افزارهایی ربط دهیم که برای ساخت آنها استفاده شده؛ البته این موضوع تاثیری را روی کیفیت و عملکردشان نداشته است.
  • تبلت های ویندوزی قدرت عملکردی مطلوبی دارند. این محصولات امکان استفاده از نرم افزارهای کاربردی و دسکتاپی همچون Word، Excel و سایر برنامه های کاری را به کاربر می‌دهند. این موضوع در برخی از مدل‌های اندرویدی دیده نمی‌شود.
  • اگر امنیت یکی از دغدغه‌های اصلی شماست، تبلت‌های ویندوزی گزینه مناسب‌تری نسبت به مدل‌های اندرویدی هستند. شرکت مایکروسافت به طور منظم به روزرسانی‌های امنیتی برای سیستم عامل ویندوز ارائه می‌دهد و این موضوع، تبلت های ویندوزی را به دستگاه هایی امن تبدیل کرده است.
  • تبلت‌های ویندوزی بیشتر شبیه به لپ‌تاپ‌ها بوده و برای استفاده‌های کاری مناسب‌ترند، در مقابل محصولات اندرویدی رابط کاربری ساده‌تر و شبیه به گوشی‌های موبایل دارند. بنابراین برای استفاده‌های روزمره و سرگرمی مناسب‌تر هستند. البته این موضوع کاملا سلیقه‌ای بوده کاربران بر اساس نیازها و ترجیحات خود می‌توانند هر کدام را که می‌خواهند انتخاب کنند.
  • تبلت‌های اندرویدی امکان شخصی‌سازی را به کاربران می‌دهند. با استفاده از این دستگاه‌های می‌توانید تم‌های خاصی را در دستگاه خود ایجاد کرده و ویجت‌ها و برنامه‌ها را بسته به نیاز خود تنظیم کنید. این ویژگی در برخی از تبلت‌های ویندوز وجود ندارد و اگر هم باشد محدود است.
  • سازندگان این محصولات هم با یکدیگر فرق می‌کنند. تبلت‌های اندرویدی توسط تولیدکنندگانی مانند سامسونگ، سونی، لنوو و… تولید می‌شوند؛ در مقابل سازندگان ویندوز، میکروسافت، دل و… هستند.
  • اکثر تبلت‌های ویندوزی که در بازار می‌بینید، تنها پورت‌های USB داشته و اتصال ماوس و کیبورد و هر آنچه که به کامپیوتر وصل می‌شود را به کاربر می‌دهند. این موضوع در مورد مدل‌های اندرویدی دیده نمی‌شود و اکثر درگاه تایپ سی، میکرو یو اس بی و… دارند.

تبلت اندرویدی بخریم یا ویندوزی؟

خرید تبلت از پیندو

در انتخاب بین تبلت اندرویدی و ویندوزی به جز توجه به تفاوت‌هایی که گفته شد باید ترجیحات خود را هم در نظر بگیرید. به عنوان مثال تبلت های ویندوزی معمولا شبیه به لپ‌تاپ‌ها بوده و بیشتر برای استفاده‌های کاری مناسب هستند. در این سیستم‌ها نرم‌افزارهای آفیس و سایر برنامه‌های رایج ویندوزی وجود داشته و بنابراین می توانند جایگزین مناسبی برای لپ‌تاپ و سیستم‌های کامپیوتری باشند. همچنین این تبلت‌ها معمولا قدرت پردازشی بیشتری دارند که انجام وظایف محاسباتی پیچیده را ممکن می‌سازد. معمولا کسانی که به لپ‌تاپ نیاز دارند؛ اما هزینه کافی را برای خرید آن ندارند، این مدل از تبلت‌ها برایشان انتخاب بهتری است.

در مقابل، تبلت‌های اندرویدی شباهت بیشتری به گوشی‌های هوشمند داشته و برای استفاده‌های روزمره و سرگرمی انتخاب بهتری به نظر می‌رسند. رابط کاربری ساده‌تر و قابلیت شخصی‌سازی و امکان نصب برنامه‌های معمول و رایج مثل بازی‌ها، از مزایای این دسته تبلت‌ها به حساب می‌آید. علاوه بر این قیمت محصول هم واقعا مناسب‌تر است.

بنابراین اگر بخواهیم پیشنهادی را برای خرید این محصولات داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم در صورتی که نیازهای کاری شما در اولویت باشد، تبلت ویندوزی گزینه مناسب‌تری است، اما اگر به دنبال یک دستگاه ساده با قابلیت شخصی‌سازی برای استفاده‌های روزمره هستید، تبلت اندرویدی انتخاب بهتری خواهد بود.

انتخاب پیندو برای خرید محصولات دیجیتال

فروشگاه اینترنتی پیندو

پیندو یک فروشگاه اینترنتی بزرگ است که فروش آنلاین انواع تبلت خوب و باکیفیت بدون واسطه را امکان پذیر می‌کند. این فروشگاه انواع کالاهای دیجیتال، خانگی، پوشاک، زیبایی و غیره را ارائه می‌دهد و مشتریان می‌توانند براساس نیاز خود کالاها را مقایسه کرده و خریدشان را انجام دهند. ویژگی‌های مهم این فروشگاه شامل عدم دریافت کمیسیون، ارائه تخفیفات ویژه برای مشتریان و پشتیبانی ۲۴ ساعته است که آن را به یک مکان مناسب برای خرید آنلاین تبدیل کرده است.

برای خرید اینترنتی تبلت یا سایر گجت‌های دیجیتال، فروشگاه پیندو یک منبع معتبر و مناسب است. این مجموعه به عنوان یک بازار آنلاین عمل کرده و فروشندگان مختلفی در آن فعال هستند. همچنین در سایت آن بخش مربوط به بلاگ هم در نظر گرفته شده که اطلاعات مفیدی در مورد محصولات دیجیتال را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید تصمیم درست و آگاهانه‌تری را در مورد آن بگیرید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *