خانه » دانستنی ها » در فصل بهار و تابستان از چه نوع توری پنجره ای استفاده کنیم؟

در فصل بهار و تابستان از چه نوع توری پنجره ای استفاده کنیم؟

راهنمای خرید انواع توری پنجره ای 

توری انواع پنجره

با شروع فصل بهار و پاییز با هوای دلنشین بهاری و پاییزی، میل به باز کردن پنجره و استفاده از هوای تازه در خانه و یا محل کار به شدت افزایش پیدا می کند.

همچنین با توجه به اینکه در فصل بهار و پاییز سیستم های گرمایش ساختمان ها خاموش و هنوز هم سیستم های سرمایش روشن نشده اند، به این دو دلیل استفاده از توری های مخصوص پنجره جهت استفاده از هوای مطبوع بهاری  و عدم ورود حشرات ، به شدت افزایش پیدا می کند.

اما از چه نوع توری برای نسل جدید پنجره ها که همگی به صورت دوجداره هستند باید استفاده کرد؟

توری که در گذشته برای پنجره های قدیمی استفاده می شد که توری ریلی آلومینیومی بود که دو ریل یکی در پایین و دیگری در بالا پیچ می شد و توری در بین این دو ریل حرکت می کرد ، اما با آمدن نسل جدید پنجره های که همگی به صورت دوجداره upvc و یا دوجداره آلومینیومی می باشند ، استفاده از این نوع توری های قدیمی تقریبا منسوخ شده است و این پنجره های دوجداره توری مخصوص خود را بهمراه دارند. شما در هنگام سفارش محصول پنجره دوجداره می توانید توری های این محصول را نیز سفارش دهید.

انتظاراتی که از یک توری پنجره باید داشته باشیم؟

۱- از ورود حشرات به داخل جلوگیری نماید

۲- حرکت آن روان و ساده باشد و به راحتی باز و بسته شود

۳- قابل شستشو باشد که این ویژگی در شهرهای صنعتی بسیار مهم است

۴- با کیفیت و با طول عمر بالا باشد

۵- جذب دوده و گرد و غبار پایینی داشته باشد

این ۵ ویژگی مهم که در بالا گفته شد باید در هر نوع توری که سفارش می دهید وجود داشته باشد تا آن توری بتواند انتظارات شما را برآورده نماید.

توری پلیسه

نسل جدید توری پنجره های دوجداره به چه صورت می باشد ؟

توری های مخصوص انواع پنجره های دوجداره به صورت توری پلیسه ای می باشند ، بدین صورت که یک قاب آلومینیومی ظریف در حدود ۴ سانت در دورتادور آن وجود دارد و توری بصورت پلیسه ای جمع و در قاب خود بسته می شود و در هنگام بسته شدن شما فقط قاب آلومینیومی دور را خواهید دید.

سه قسمت اصلی توری های پلیسه ای

۱- قاب و یا همان فریم آلومینیومی که هرگز نباید با آلومینیوم های ضایعاتی تولید شده باشد و باید دارای ضخامت و سختی استاندارد باشد.

۲- قسمت تور ، تور باید از کیفت بسیار بالایی برخوردار باشد که عملکرد پلیسه ها بسیار روان باشد و گرد و غبار و دوده جذب آن نشود و همچنین رنگ آن بگونه ای باشد که در هنگام باز بودن توری مانعی برای دید ایجاد نکند.

۳- یراق آلات ، یراق آلات مورد استفاده شامل غلطک ها ، اتصالات کنج ها، نخ ها و سایر اکسسوری ها می باشد که حتما باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

توری پنجره

ویژگی های توری های پلیسه ای قابل نصب بر روی انواع پنجره های دوجداره

۱- مانع بسیار عالی در برابر ورود حشرات

۲- عملکردی بسیار ساده و روان

۳- قابل شستشو

۴- نصب و باز و بست کردن بسیار ساده و آسان

۵- جذب حداقلی گرد و خاک و دوده

۶- کیفیت و طول عمر بالا

۷- قابلیت تولید در انواع رنگهای پودری ، آنادایز  و طرح چوب

۸- تولید در دو نوع تک فریم و دبل فریم ( لنگه توری از فریم جدا می شود جهت شستشو)

۹- قابلیت نصب بر روی انواع پنجره های دوجداره ، پنجره های چوبی و فلزی تک جداره

چه مواردی را رعایت کنیم تا طول عمر توری پلیسه ای افزایش یاید؟

ممکن است تجربه استفاده از این توری های پلیسه ای را داشته باشید و آنچنان رضایت شما را جلب نکرده باشد ، اما این موضوع در دو جهت قابل بررسی است :

۱- کیفت ساخت و متریال پایین

۲- عدم نگهداری مناسب از توری پلیسه ای

در مورد اول باید گفت که متاسفانه با توجه به تولید ساده این محصول ، تولید کنندگان بی کیفتی جهت کسب سود گزرا وارد این حوضه شده اند و از فریم های آلومینیومی ضایعاتی نازک که با کوچکترین فشار خم می شوند ، تور های نامرغوب با پلیسه های غیر روان که به شدت دوده و خاک را به خود جذب می کنند  ، یراق آلات پلاستیکی از جنس ضایعاتی و نامرغوب ،  استفاده می کنند که همین موضوع باعث تولید یک محصول بی کیفیت خواهد شده در نهایت موجب نارضایتی مصرف کننده از این محصول خواهد شد.

دومین عامل که بسیار مهم نیز می باشد ، نگهداری غیر اصولی این محصول می باشد که در نهایت باعث خرابی و ایراد این توری ها خواهد شد، اما چه مواردی را رعایت کنیم که محصول خریداری شده تا سالیان سال کار کند ، خیلی از ما بر این نکته واقف هستیم که نگهداری از محصول  مهمتر از خرید محصول می باشد. 

پرده پلیسه

موارد مهمی که در جهت بالا بردن طول عمر توری پلیسه ای باید رعایت شود

۱- هنگامی که پنجره بسته است ، حتما توری نیز بسته باشد و بطور کامل در قاب خود قرار گیرد.

۲- در هنگام وزش باد حتما توری را در قاب خود جمع کنید و بسته باشد.

۳- ضربه توپ کودکان ، بازی حیوانات خانگی ، ممکن است به پلیسه های این توری ها آسیب برساند ، سعی کنید جلوگیری کنید ، اگر پلیسه بهم خورد توری را با وسواس در قاب خود جمع کند تا کمی بسته بماند و مجددا به حالت اولیه باز خواهد گشت.

۴- در باز و بسته کردن از حرکات تند و سریع خود داری کنید.

۵- هر چند وقت یکبار کل توری را با یک آب پاش سیفون مانند خیس کنید و بگذارید چند ساعتی در قاب خود بسته بماند تا کاملا خشک شود ، این کار باعث می شود گرد و خاک و دوده کمی که جذب توری شده است، از روی تور زدوده شود و در عملکرد روان پلیسه ها خللی ایجاد نگردد.

 

نکاتی که در ارتباط با نگهداری توری های پلیسه ای بیان شد حاصل تجربه ۱۰ ساله ما در فاراد پنجره می باشد ، شما می توانید این محصول را از شرکت های معتبر تهیه نمایید ، همچنین پیشنهاد می گردد از دیگر محصولات مشابه مثل انواع پرده های پلیسه ای ، برای نسل جدید پنجره های دوجداره نیز استفاده نمایید تا زیبایی این محصول در زیر پرده های قدیمی و پر چین پنهان نگردد.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

یک دیدگاه

  1. محسن طلوعی

    از این توری های پلیسه ای در مناطق شمالی که حشرات ریز هم هست میشه استفاده کرد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *