خانه » بررسی و معرفی »  مقایسه فریت بار و پست اکسپرس

 مقایسه فریت بار و پست اکسپرس

درباره فریت بار و پست اکسپرس بیشتر بدانید!

پست اکسپرس

تجارت بین‌المللی و ورود به بازارهای جهانی مستلزم پیدا کردن روشی دائمی و مطمئن برای ارسال و دریافت کالاها به صورت بین‌المللی است. البته همیشه دلیل نیاز افراد به یافتن راه‌حلی برای ارسال و دریافت کالاها، پیدا کردن روشی برای صادرات و واردات نیست؛ بلکه در بسیاری از موارد افراد نیاز دارند تا بتوانند برخی از کالاها یا مدارک را در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد برسانند و یا این که در هنگام سفر خارجی خود به قصد زندگی و یا تحصیل در کشورهای دیگر، برخی از کالاها را به همراه خود منتقل کنند.

در این موارد روش‌هایی مانند کارگو که روش‌های حمل‌ونقل بار تجاری هستند چندان کارکرد ندارند و وارد حوزه حمل‌ونقل و ارسال بار به صورت شخصی خواهید شد. در روش‌های ارسال بار به صورت غیر تجاری دو نام آشنا فریت بار و پست اکسپرس هستند. در این مطلب با هر یک از این دو روش به طور کامل آشنا خواهیم شد و علاوه بر این موضوع تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم مزیت‌ها و معایب هر یک از این دو روش را با یکدیگر مقایسه کنیم تا در نهایت بتوانید بهترین روش را برای حمل‌ونقل بین‌المللی بار خود انتخاب کنید.

 پست اکسپرس چیست؟

پست اکسپرس همان‌طور که از نام آن مشخص است، سریع‌ترین روش برای ارسال و دریافت کالا به صورت بین‌المللی به شمار می‌رود. استفاده از این روش به صورت هوایی بیشترین رواج را دارد؛ زیرا از روش‌های زمینی و یا دریایی نمی‌توان ارسال بسته پستی را با سرعتی پیش برد که از طریق هوایی امکان‌پذیر است.

سرعت رسیدن بسته در این روش به وجود یا عدم وجود پرواز مستقیم میان مبدأ و مقصد، فاصله دو کشور و همین‌طور تعداد پرواز موجود در بازه زمانی انتخابی بستگی دارد.

معمولاً افراد از این روش برای ارسال کالاهای کم حجم استفاده می‌کنند. از سوی دیگر اگر قصد دارید برخی از مدارک را به ادارات دولتی یا خصوصی در خارج از کشور ارسال کنید شیوه پست اکسپرس بهترین روش برای شما است. به عنوان مثال اگر قصد دارید تا مدارک تحصیلی خود را برای دانشگاهی که در خارج از کشور ارسال کنید پست اکسپرس بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. بسیاری از صاحبان کسب‌وکار هم برای دریافت مجوزهای لازم و مواردی از این دست احتیاج به ارسال مدارک و اسنادی خاص به شعب دیگر کسب‌وکار خود در خارج از کشور را دارند که این کار را از طریق پست اکسپرس انجام می‌دهند.

توجه کنید که امنیت مرسولات در روش پست اکسپرس بسیار بالا است به همین دلیل در بسیاری از موارد حتی اگر مرسوله پستی به مقاصد تجاری ارسال شود؛ اما حاوی کالاهای ارزشمند مانند طلا یا جواهرات باشد ترجیح بر این است که از روش پست اکسپرس ارسال شود تا امنیت آن تأمین شود.

توجه کنید که در این روش می‌توانید مرسوله پستی خود را بیمه کنید تا در صورت بروز هرگونه حادثه برای مرسوله و یا هواپیما دچار ضرر و زیان مالی زیادی نشوید.

فریت بار

 محدودیت‌های پست اکسپرس

پست اکسپرس با توجه به مدت زمان کوتاهی که برای رسیدن به مقصد نیاز دارد، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بسیاری از افراد است؛ اما برخی از شرایط و قوانین استفاده از این پست را برای بسیاری از افراد محدود می‌کند. در ادامه به برخی از محدودیت‌های موجود در پست اکسپرس اشاره خواهیم کرد.

اولین محدودیت موجود در پست اکسپرس هزینه بالا این روش پست بین‌المللی است. با وجود هزینه بالا استفاده از این روش برای همه افراد چندان مناسب نیست.

دومین محدودیت موجود در این روش این است که کالاهای حجیم و یا سنگین را نمی‌توان به کمک آن جابه‌جا کرد و در این روش محدودیت حجم و وزن وجود دارد.

لازم به ذکر است که علاوه بر محدودیت در حجم و وزن گروه‌های کالایی بسیاری هستند که ارسال و دریافت آن‌ها از طریق پست اکسپرس ممنوع است.

این محدودیت‌ها در هر کشور با کشورهای دیگر متفاوت است و لازم است برای این که در ارسال و دریافت کالای خود از طریق پست اکسپرس دچار مشکلی نشوید قوانین کشور مبدأ و مقصد را به‌خوبی مطالعه کنید.

 فریت بار چیست؟

به ارسال و دریافت کالا به دلایل غیر تجاری فریت بار گفته می‌شود. اگر بخواهیم فریت بار را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم که این روش، روشی است که شما را از شر پرداخت اضافه‌بار خلاص می‌کند.

می‌توان فریت بار را هم از طریق دریایی انجام داد و هم از طریق زمینی و هوایی. روش دریایی نسبت به دو روش دیگر رایج‌تر است؛ زیرا نه تنها هزینه کمتری دارد؛ بلکه محدودیت حجم و وزنی که در روش فریت بار هوایی با آن مواجه هستیم را در این روش نخواهیم داشت.

فریت زمینی زمانی ممکن است و صرفه اقتصادی دارد که کشور مبدأ و مقصد با یکدیگر مرز زمینی داشته باشند و بار فرد بتواند یک کامیون کامل را پر کند.

در روش فریت بار دریایی می‌توانید لوازم خانگی بزرگ و حجیم خود را هم مانند یخچال و فریزر و مبلمان خانه جابه‌جا کنید. فریت دریایی روشی کندتر است و مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا کالای شما از طریق فریت دریایی به دست شما برسد؛ اما این روش اقتصادی‌تر است و زمانی به‌صرفه‌تر نیز خواهد شد که مرسوله شما بتواند یک کانتینر کامل را پر کند.

 مقایسه فریت بار و پست اکسپرس

اگر بخواهیم موارد مذکور را جمع‌بندی کنیم تا در نهایت بتوانید از بین این دو روش، روش مناسب خود را برای ارسال و دریافت کالاها پیدا کنید می‌توانیم این دو روش را به این شکل مقایسه کنیم.

  • فریت بار برای کالاهای حجیم‌تر و سنگین‌تر کارکرد دارد و پست اکسپرس برای کالاهای کم حجم و سبک.
  • بازه تحویل مرسوله در پست اکسپرس بسیار زودتر از فریت بار است.
  • از میان روش‌های پست اکسپرس، پست اکسپرس هوایی رایج‌تر است و در میان روش‌های فریت، فریت دریایی بار.
  • پست اکسپرس روشی گران‌تر است و فریت بار روشی مقرون به‌صرفه.
  • امنیت مرسوله تجاری در روش پست اکسپرس بیشتر است و به همین دلیل حمل‌ونقل کالاهای ارزشمند مانند طلا و جواهرات از طریق پست اکسپرس منطقی‌تر است.

اگر با همه موارد ذکر شده همچنان مطمئن نیستید که کدام روش برای شما روشی مناسب است همین امروز با کارشناسان مجرب شرکت پست بین‌المللی سامان اکسپرس تماس بگیرید. با کمک این شرکت پست بین‌المللی می‌توانید بهترین روش حمل‌ونقل بین‌المللی را برای خودتان با توجه به شرایط منحصر به فرد خود انتخاب کنید.

با سپردن امور پست بین‌الملل خود به کارشناسان باتجربه سامان اکسپرس می‌توانید بدون نیاز به فراگیری قوانین گمرکی و حمل‌ونقل کشورهای مختلف، مرسولات خود را با خاطری آسوده به هر نقطه‌ای که مد نظرتان است در سراسر جهان ارسال کنید از امنیت مرسولات خود اطمینان داشته باشید.

 سامان اکسپرس با بیش از ۵۰ نمایندگی در سراسر جهان و ۱۵ سال تجربه بهترین انتخاب برای شما است.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *