خانه » اطلاعات عمومی » چطور بفهمیم کالابرگ داریم؟

چطور بفهمیم کالابرگ داریم؟

استعلام کالابرگ یارانه

چطور بفهمیم کالابرگ داریم؟

یکی از طرح‌هایی که دولت برای تامین اقلام سبد غذایی خانوار و قشر دهک پایین جامعه در نظر گرفته است کالابرگ الکترونیکی می‌باشد. که بر اساس آن افرادی که یارانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد می‌توانند از طریق کالابرگ اقلام اصلی غذایی مثل گوشت، مرغ، روغن و … خانواده را تامین کنند. اگر تمایل دارید که بدانید کالابرگ به شما تعلق می‌گیرد یا خیر و موجودی و باقی مانده اعتبار آن چقدر است با ما همراه باشید.

کالابرگ الکترونیک چیست؟

کالابرگ الکترونیک، نوع جدیدی از کالابرگ است که به جای نسخه کاغذی، به صورت دیجیتال ارائه می‌شود. در این طرح دولت، علاوه بر یارانه نقدی کمکی در قالب كالابرگ الكترونيكی به خانوارهای دهک یک تا هفت، به صورت اعتبار به کیف پول الکترونیکی سرپرست خانوار پرداخت می‌کند. سرپرست خانوار می‌تواند از این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی از فروشگاه‌های طرف قرارداد با استفاده از کارت بانکی یارانه استفاده کند. جهت استعلام دهک خوانوار کد دستوری #کد ملی سرپرست خانواده*۴۳۸۵۷*۴* را شماره گیری نمایید.

در این طرح اگر خانوارها نصف یارانه خود را به خرید اقلام ضروری مشمول کالابرگ اختصاص دهند به ازای هر نفر ۱۲۰ هزار تومان اعتبار دریافت می‌کنند. اما این ۱۲۰ هزار تومان مازاد را نیز باید برای خرید کالاهای سبد تعریف‌ شده دولت صرف کنند.

روش استعلام کالابرگ یارانه

دولت امکان آگاهی از تعلق کالابرگ الکترونیکی، میزان اعتبار و شارژ شدن یا نشدن آن را فراهم کرده است. شما می‌توانید جهت استعلام کالابرگ یارانه از طریق کد دستوری و مراجعه به اپلیکیشن شما (شبکه ملی اعتبار) اقدام کنید.

استعلام کالابرگ با اپلیکیش شما

برای استفاده از این روش ابتدا برنامه شما را دانلود و آن را نصب کنید. سپس جهت ورود به برنامه باید شماره تماس سرپرست خانوار را وارد کنید. در مرحله بعدی باید کد ملی سرپرست را درج نمایید و گزینه ارسال کد تایید را انتخاب کنید تا کد تایید برای شما پیامک شود. که پس از وارد کردن آن و انتخاب گزینه ثبت کد تایید می‌توانید وارد برنامه شوید.

پس از ورود به برنامه گزینه “اعتبار شما” را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه مانده اعتبار کلیک نمایید تا مانده اعتبار و اقلام قابل خریداری را مشاهده نمایید.

استعلام کالابرگ با کد دستوری

همچنین با شماره گیری کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* یا #۲۸*۷۸۸* می‌توانید جهت استعلام باقی مانده اعتبار کالابرگ عمل کنید. پس از شماره گیری در صفحه باز شده سه گزینه به شما نمایش داده می‌شود:

۱- دریافت کد خرید

۲- موجودی یارانه سرپرست

۳- دریافت لینک نرم افزار شما

در اینجا باید عدد ۲ را در کادر وارد کنید و گزینه ارسال را بزنید. سپس کد ملی سرپرست را که با کد ملی صاحب شماره تلفن همراه مطابقت دارد درج نمایید تا نتیجه به شما نمایش داده شود.

همچنین با استفاده از کد دستوری #۲۸*۷۸۸* نیز می‌توانید از میزان مانده اعتبار کالابرگ اطلاع پیدا کنید. که پس از شماره گیری باید گزینه سوم (موجودی یارانه سرپرست) را انتخاب نماید. و طبق روش بالا با وارد کردن کد ملی سرپرست می‌توانید موجودی اعتبار یارانه که شامل کالابرگ الکترونیکی نیز می‌شود را مشاهده کنید.

با کالا برگ چه کالاهایی می‌توان خرید؟

۱۱ قلم کالای مشمول کالابرگ عبارتند از:

  • پنیر
  • شیر
  • تخم مرغ
  • ماکارانی
  • حبوبات
  • گوشت منجمد گوساله
  • برنج
  • ماست
  • قند و شکر
  • گوشت مرغ
  • روغن
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *