خانه » دانستنی ها » چگونه تماس های خارج از کشور را مسدود کنیم؟ ایرانسل و همراه اول

چگونه تماس های خارج از کشور را مسدود کنیم؟ ایرانسل و همراه اول

در مورد روش‌‌های مسدود کردن تماس های خارج از کشور بیشتر بدانید!

چگونه تماس های خارج از کشور را مسدود کنیم؟ ایرانسل و همراه اول

هزینه تماس‌های بین‌المللی به ایران در سال ۲۰۲۴برای هر دقیقه برابر با ۱۰ الی ۱۱ سنت است. این هزینه برای همه تماس‌های ورودی بین‌المللی به اپراتورهای مختلف از جمله همراه اول و ایرانسل تحمیل می‌شود. قدم اول برای جلوگیری از تحمیل هزینه اضافی بابت تماس‌های خارجی، ریجکت کردن و پاسخ ندادن به این‌گونه تماس‌ها است.

بااین‌‌حال هر اپراتور تلفن همراه نیز راهکارهایی از جمله استفاده از کد دستوری، تماس با پشتیبانی هر اپراتور و تغییر تنظیمات سیمکارت از طریق اپلیکیشن مخصوص را نیز در اختیار کاربران خود قرار داده است. در این مقاله به بررسی همه روش‌های بلاک کردن تماس‌های ورودی از کشورهای خارجی به دو سیمکارت ایرانسل و همراه اول را بررسی می‌کنیم. فقط با اختصاص سه دقیقه به مطالعه این مطلب می‌داینم که چگونه تماس های خارج از کشور را مسدود کنیم.

بررسی روش‌‌های مسدود کردن تماس‌های خارجی به همراه اول

مسدود کردن تماس‌های ورودی به سیم کارت همراه اول از کشورهای خارجی با استفاده از کد دستوری، تغییر تنظیمات اپلیکیشن همراه من و نصب اپلیکیشن‌های مخصوص انجام می‌شود. این اپلیکیشن‌ها شامل Phone Call Blocker – Blacklist و Calls Blacklist – Call Blocker می‌شود که برای مسدود کردن همه تماس‌ها (خارجی و داخلی) کاربرد دارد. با مطالعه ادامه این بخش به‌طورمفصل بررسی خواهیم کرد که چگونه تماس های خارجی را مسدود کنیم.

چگونه تماس های ورودی خارج از کشور را مسدود کنیم؟ با استفاده از اپلیکیشن همراه اول

اولین روش ساده و در دسترس برای همه کاربران سیمکارت همراه اول، استفاده از اپلیکیشن این اپراتور برای بلاک کردن تماس‌های ورودی است. مراحل این روش را در ادامه بررسی می‌کنیم:

  1. ابتدا اپلیکیشن را باز کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.
  2. گزینه «خدمات» یا «تنظیمات» را انتخاب و روی سپس گزینه «محدودیت تماس‌ها» کلیک کنید.
  3. در این بخش تنظیمات مربوط به مسدود کردن تماس‌های خارجی را فعال کنید.

در نهایت با ذخیره تنظیمات در اپلیکیشن همراه من، تماس‌های بین‌المللی ورودی به سیم‌کارت شما مسدود خواهند شد.

چگونه تماس های ورودی خارج از کشور را مسدود کنیم؟ با استفاده از اپلیکیشن همراه اول

به‌طورکلی استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص هر اپراتور، راهکارهای متعددی را برای رفع چالش‌های احتمالی مثل دریافت پیامک تبلیغاتی متعدد و تماس‌های ورودی مزاحم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این اپلیکیشن‌ها همواره پل ارتباطی موثری برای آگاهی از آخرین اطلاعات و اخبار هر اپراتور نیز به شمار می‌‌روند.

بااین‌حال برخی از اطلاعات خاص در حوزه ارائه خدمات اپراتورهای مختلف از جمله همراه اول، ایرانسل و رایتل از طریق سایت‌های مرتبط با جزئیات بیشتری انجام می‌شود. به‌این‌ترتیب برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه خدماتی هر اپراتور مثل قیمت سیم کارت رند رایتل، همراه اول و ایرانسل، پیشنهاد می‌کنیم به سایت‌های ارائه‌دهنده این خدمات اختصاصی مراجعه کنید.

تماس با پشتیبانی همراه اول؛ راهکاری برای رفع علت تماس های خارجی

برای مسدود کردن تماس‌های خارجی به سیم‌کارت همراه اول، با شماره مرکز تماس همراه اول ۹۹۹۰ (از خطوط همراه اول) یا ۰۹۱۲۹۹۹۰ (از سایر خطوط) تماس بگیرید. پس از برقراری تماس، با انتخاب گزینه مناسب به بخش پشتیبانی مشترکین متصل شوید. سپس درخواست خود را برای مسدود کردن تماس‌های خارجی اعلام کنید.

کارشناسان پشتیبانی همراه اول، راهنمایی‌های لازم برای اعمال تنظیمات مربوط به مسدود کردن تماس‌های خارجی را ارائه می‌دهند. این فرایند شامل تایید هویت کاربر و ارائه برخی اطلاعات شخصی برای اجرای درخواست می‌شود.

از کد دستوری برای بلاک کردن تماس‌های خارجی به همراه اول استفاده کنید

با کد دستوری #۱*۲۹۲۲*۱۰* (ستاره ده، ستاره بیست و نه، بیست و دو ستاره یک مربع) یا #۸۱*۸۰۰* (ستاره هشتصد، ستاره هشتاد و یک، مربع) برای غیرفعال کردن تماس‌های ورودی به همراه اول اقدام کنید. این دو کد دستوری بدون نیاز به اینترنت یا تماس با مرکز خاصی برای مسدود کردن تماس‌های ورودی از کشورهای خارجی استفاده می‌شوند.

پس از شماره‌گیری این دو کد، اس‌ام‌اسی مبنی بر غیر‌فعال شدن تماس‌های خارجی دریافت خواهید کرد. چنانچه تمایل به فعال‌سازی مجدد دریافت تماس‌های خراجی داشتید، فقط کافی است کد دستوری #۲*۲۹۲۲*۱۰* (ستاره ده، ستاره بیست و نه، بیست و دو ستاره دو مربع) یا #۸۲*۸۰۰* (ستاره هشتصد، ستاره هشتاد و دو، مربع) را شماره‌گیری کنید.

برای سیمکارت ایرانسل چگونه تماس های خارجی را مسدود کنیم؟

استفاده از کد دستوری و تماس با پشتیبانی ایرانسل برای مسدود کردن تماس‌های ورودی به سیمکارت ایرانسل از کشورهای خارجی را امکان‌پذیر می‌کند. مطالعه ادامه این بخش، راهنمای مناسبی است تا بدانیم چگونه تماس های ورودی خارجی را مسدود کنیم برای ایرانسل.

تماس با پشتیبانی؛ از مرکز تماس ایرانسل ۷۰۰ برای بلاک کردن تماس‌های خارجی کمک بگیرید

برای مسدود کردن تماس‌های خارجی به سیم‌کارت ایرانسل با شماره مرکز تماس ایرانسل ۷۰۰ (از خطوط ایرانسل) یا ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ (از سایر خطوط) تماس بگیرید. پس از برقراری تماس، با انتخاب گزینه مناسب به بخش پشتیبانی مشترکین متصل شوید. سپس درخواست خود را مبنی بر مسدود کردن تماس‌های خارجی اعلام کنید.

چگونه تماس های خارجی را مسدود کنیم ایرانسل؟ با استفاده از کد دستوری

برای تنظیم محدودیت تماس‌های ورودی خارجی در سیمکات ایرانسل از کد دستوری  #۱*۸*۱*۵۵۵*  (ستاره پانصد و پنجاه و پنج، ستاره یک ستاره هشت، ستاره یک مربع) استفاده کنید. چنانچه نیاز به فعالسازی مجدد تماس‌های بین‌المللی با سیمکارت ایرانسل داشتید، کد دستوری #۲*۸*۱*۵۵۵* (ستاره پانصد و پنجاه و پنج، ستاره یک ستاره هشت، ستاره دو مربع) را شماره‌گیری کنید.

 

چگونه تماس های خارجی را مسدود کنیم ایرانسل؟ با استفاده از کد دستوری

چگونه تماس های ناشناس را مسدود کنیم در ایفون و اندروید؟

علاوه‌بر روش‌های اختصاصی برای بلاک کردن تماس‌های بین‌المللی در هر سیمکارت، اپلیکیشن‌های قابل استفاده برای همه سیمکارت‌ها نیز به‌منظور بلاک تماس‌های ورودی وجود دارد. در ادامه برخی از این اپلیکیشن‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • CR Phone
  • Mobile Call Number Location
  • Getcontact
  • Phone Call Blocker – Blacklist
  • Calls Blacklist – Call Blocker
  • Phone Number Locator Caller id
  • Call & SMS Blocker – Blacklist

برای دانلود این اپلیکیشن‌ها به گوگل پلی، اپل استور و بازار مراجعه کنید.

استفاده از خدمات اپراتورها در مدیریت تماس‌ها؛ روش دسترسی به تجربه کاربری ایده‌آل

در این مطلب به بررسی روش‌های مسدود کردن تماس ورودی از کشورهای خارجی پرداختیم تا بدانیم چگونه تماس های خارج از کشور را مسدود کنیم. این کار برای اپراتورهای مختلف ایرانسل و همراه اول با اجرای کد دستوری و استفاده از اپلیکیشن‌های اختصاصی هر سیمکارت انجام می‌شود. شماره‌گیری کد دستوری ساده‌ترین کار برای بلاک کردن تماس‌های بین‌المللی است؛ در صورت نیاز به فعالسازی مجدد این تماس‌ها، فقط کافی است کد دستوری دیگری را وارد کنید که در این مقاله به‌طورکامل توضیح دادیم.

علاوه‌بر این دو مورد، استفاده از اپلیکیشن‌های بلاک کردن شماره نیز برای مسدود کردن تماس‌های بین‌المللی کاربرد دارد. اپلیکیشن‌های Phone Call Blocker و Calls Blacklist از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای تلفن همراه برای بلاک کردن تماس‌های بین‌المللی به شمار می‌روند. با‌توجه‌به مزایا و امکاناتی که دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در اختیار کاربران قرار می‌دهند، خرید این سیمکارت‌ها گزینه خوبی برای دریافت سرویس به شمار می‌رود. برای خرید سیمکارت رند همراه اول و خط ایرانسل به سایت‌های معتبر و ارائه‌دهنده این خدمات مانند سایت رند مراجعه کنید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *