خانه » بررسی و معرفی » کارگاه مادر و کودک در تهران و مزایای شرکت در این کارگاه‌ها

کارگاه مادر و کودک در تهران و مزایای شرکت در این کارگاه‌ها

درباره کارگاه مادر و کودک بیشتر بدانید!

کارگاه مادر و کودک

یک مادر احتمالا دلسوزترین فرد برای کودک خود است. شما به‌عنوان والدین تلاش می‌کنید بهترین‌ها را برای فرزند خود مهیا کنید و اجازه ندهید آب در دلش تکان بخورد.

کارگاه مادر و کودک در تهران داری فضایی امن است که برای توسعه مهارت‌های کودکان در سنین پایین آماده شده‌است. این فضا زیر نظر متخصصان سلامت کودک مدیریت می‌شود. اما چرا حضور در چنین محیطی به همه مادران پیشنهاد می‌شود؟ فضای کارگاه با نیازهای کودک متناسب است، بنابراین فرزند شما هرآنچه که باید را پیش از مدرسه در این محیط آموزش می‌بیند. از سوی دیگر، حضور مادران در کنار یکدیگر، یک گروه اجتماعی امن و پشتیبان را برای آن‌ها فراهم آورده تا هنگام مواجهه با چالش‌های فرزندپروری به آن رجوع کنند. اعضای حاضر در کارگاه مادر و فرزند از این قرار هستند: کودک شما، خودتان، سایر کودکان و مادران، متخصصان و روانشناسان کودک، تسهیل‌گران و مربیان باتجربه.

کارگاه مادر و کودک

کارگاه مادر و کودک چه مزایایی دارد؟

کارگاه مادر و کودک به‌طور تخصصی به پرورش کودکان و توسعه مهارت‌های آن‌ها می‌پردازد. بااین‌حال برای والدین نیز مزیت‌هایی دارد. مادران در این فضا از هم‌فکری، حمایت و مشورت یکدیگر استفاده می‌کنند. آن‌ها یاد می‌گیرند چطور با چالش‌های فرزندپروری روبرو شوند و چگونه زمان با کیفیتی را در کنار کودک خود بگذرانند. در ادامه به مزیت کارگاه مادر و کودک برای کودکان می‌پردازیم.

مزایای کارگاه مادر و کودک برای کودکان:

  1.  کودک در محیط کارگاه به احساسات خود آگاه می‌شود و یاد می‌گیرد چطور با هیجان‌های مختلف کنار بیاید. خودآگاهی و مدیریت هیجان از مهم‌ترین مهارت‌هایی هستند که کودکان آن را می‌آموزند.
  2. کودکان در کارگاه مادر و کودک اجتماعی می‌شوند و با توسعه مهارت‌های مختلف، اعتمادبه‌نفس بالایی پیدا خواهند کرد.
  3. فضای کارگاه بهترین گزینه برای یادگیری اولیه مفاهیمی مانند قانون، اخلاق، ارزش و وجدان است. کودک با یادگیری این موضوعات مهم در فضای کارگاه، سلامت روانی و هوش هیجانی خود را توسعه می‌دهد.
  4. در کارگاه مادر و کودک، سبک زندگی سالم به کودکان آموخته می‌شود. همچنین بازی‌ها و فعالیت های ریتمیک در کنار عادت‌های غذایی درست، تشویق به خواب کافی و به‌موقع و ورزش و فعالیت منظم، به سلامت جسمانی کودک کمک می‌کنند.
  5. کودکان در اوایل زندگی فرصت کمتری برای دوستی و معاشرت با هم‌سالان خود پیدا می‌کنند. این موضوع گاهی در دوره مدرسه مشکلاتی را به وجود می‌آورد. کارگاه مادر و کودک از همان ابتدا به اجتماعی شدن کودک کمک می‌کند و پیدا کردن دوست، روابط هم‌دلانه و کار گروهی را به او یاد می‌دهد.

اهداف کارگاه مادر و کودک

کارگاه های مادر و کودک با هدف پرورش خلاقیت کودکان همچنین هم پوشانی و برطرف کردن مشکلات یا ضعف های ارتباطی تشکیل می شود که دراین راستا چند رویکرد را دنبال می کنند

۱- آشنایی مادران با فلسفه‌ی هربازی، فرصتی برای جذب کودک وارتباط کودک با مربی وهم گروهی‌ها از طریق بازی فرصتی برای شناخت توانایی‌های فردی کودکان

۲- تقویت مهارت‌های کودک وتقویت ارتباط اجتماعی کودک ازطریق بازی‌های گروهی،مشارکت مادر در اجرای بازی‌ها با مربی

۳- اجرای پروژه‌ها و بازی‌ها با مهارت بیش‌تر ومشارکت عمیق‌ترورسیدن به اهدافی که کل دوره براش طراحی شده، افزایش مهارت مادردرمربی گری و خلق ایده‌های جدید درلحظه به منظورطی کردن مسیر رشد کودک خود.

انتخاب بهترین کارگاه مادر و کودک چالش‌های خودش را دارد. مهم‌ترین نکته، هدف شما از ثبت نام در این کارگاه است. می‌خواهید فرزند شما در انتهای دوره چه دستاوردی داشته باشد؟ اعتبار و قدمت موسسه نیز موضوع مهم دیگری است. کارگاه انتخابی باید زیر نظر متخصصان کودک مدیریت شود. پیش از ثبت‌نام حتما برنامه‌ریزی لازم را داشته باشید. نکته مهم دیگر منطقه سکونت شما و فاصله آن تا کارگاه است. اگر به دنبال بهترین کارگاه مادر و کودک در شمال تهران هستید، ما کارگاه مادر و کودک پرچین را به شما توصیه می‌کنیم.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *